Marcel Wanders

DE DRIE KONINGINNEN 2008 - DE BIJENKORF

In 2008 was de Bijenkorf toe aan een vernieuwde aanpak voor Kerst. Ik heb me toen laten inspireren door de samenwerkingen die ik in het buitenland zag van warenhuizen met designers. Voor de Bijenkorf heb ik toen Marcel Wanders benaderd met de vraag of hij geïnteresseerd was om aan zo’n samenwerking mee te werken. En dat was hij. Het werd een nauwe samenwerking tussen de studio van Marcel Wanders, mijn team en de inkopers.

Marcel verzon het overkoepelende thema ‘de Drie koninginnen’; een moderne versie van de  ‘Drie koningen’; die allerlei cadeau’s meebrachten. Samen hebben wij en onze teams het kerstverhaal vertaald in een 360° aanpak waaronder campagne, magazine, etalages, instore décor, events, verpakkingsmaterialen en cadeau artikelen. Tijdens deze samenwerking was ik verantwoordelijk voor het initiatief voor de samenwerking; briefing studio Wanders; onderdeel creatief team; coördinatie creatief proces in- en extern; aansturing uitvoering etalages, campagne en magazine.

De bedrijven die geholpen hebben dit verder te realiseren:
Solar Initiative; Matching LinQ; Rick Smeenk BV;  Caroline Bouwers